En heldag med min kära dotter...

Har känt att jag varit väldigt tungrodd nu. Det enda som egentligen har gett mig ro i själen är när jag fotograferar. Det är min terapi nummer ett och samtidigt min viktigaste livlina. Utan den skulle jag väl inte komma ur sängen på morgonen - varför skulle jag?

Ja, en orsak till varför är, när jag får träffa min andra stora klippa i livet - min livboj - Min kära dotter Ida. Vi har spenderat hela dagen tillsammans. Något som jag behövde nu - en verklig bra medicin. Vi hade långa och givande samtal. Hon är förståndig den flickan. Det borde ju alltid vara mamma som är stödet för sin dotter men idag var det nog tvärtom.

När jag ser Ida känns det som om solen gått upp och skiner från en klarblå himmel.

Jag älskar dig Ida.


JAG SER DIG NÄR DU SOVER
Av: Lisa Glans

Jag ser dig när du sover
så lätta andetag.
Vill ligga här bredvid dig
när natten blir till dag.

Du ligger tätt intill mig
din hud är mjuk och varm.
Jag känner sådan lycka
att ha dig i min famn.

I morgon när du vaknar
då vill jag se dig le,
förväntansfullt mot världen
och allt vad den kan ge.

Vill skydda dig mot ondska
och finnas där för dig.
Att stötta dig i livet
är ett löfte ifrån mig.

Men fortsätt nu att sova
min underbara tjej
För ännu råder natten
och jag vakar över dig.



Ida på vintern 2009



Kommentarer
Postat av: Ida

Jag älskar dig också mamma <3

2010-08-11 @ 09:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0