Kort och gott

"Det är kärleken som håller allting samman:
där den saknas faller tillvaron sönder."

Margareta Melin i "Kärleken en bro"

Vad kan vara mera sant? Men har man inte fått uppleva denna kärlek rasar heller inte världen samman. Livet hade varit lättare - mycket lättare.

Men ack så mycket fattigare.

Tack, Peter. För varje sekund jag fick dela med dig. För varje stund jag fick sakna dig. För varje minut jag fick röra dig. För tiden jag fick vara din.

"...som om min själ har gått ifrån mig
för att vara hos dig

- så saknar jag dig..."

Ulf Lundell




Utanför mitt fönster, 2.8.2010


Kommentarer
Postat av: Ilse

Jättevackert!



Kram

2010-08-04 @ 13:42:17
Postat av: Anne-Lie

Jag halkade in på din blogg via thomasmalins blogg.

Här ser jag att du lagt in en dikt från Margareta Melins samling Kärleken en bro. Margareta är min sambos farmor!

Jag hoppas att du kan hitta någon styrka att ta dig vidare i livet!

2010-08-08 @ 14:55:00
URL: http://hedmelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0