Ledsen igen

En konstig dag. Började så bra med någon trevlig dröm jag bestämt att jag skall komma ihåg. Men den försvann innan jag vaknade. Sen blev det väldigt ledsamt. Har haft en sorgsen känsla hela dagen. Det har kännts som en stor klump i magen och Peter har snurrat i mina tanka hela tiden. Och saknaden har bara vuxit och klumpat ihop sig som stora bollar i halsen som jag försökt svälja och svälja. Men till slut kom dom ut som en flod av tårar och när jag körde hem visste jag inte om sikten var dålig av tårar eller av regnet.

Jag gjorde som min terapeut sa - jag skrek ut min saknad. Skrek och grät och till slut orkade jag inte mera. Blev bara så väldigt trött. Köpte en ny gravlykta och körde via graven. Jag satt länge vid graven och grät. Har inte gjort det dom senaste gångerna. Nu tog jag igen alla missade tårar.

Ljuset brann med en väldigt svag låga och jag började tänka på Peter och hans sista timmar - den svaga låga som då brann i honom. Började åter fundera på vad som hände den natten. Känner ibland ångest över ovetskapen-  främst om Peter led. Jag önskar att han inte har lidit - inte kännt någonting.

Härom dagen hittade jag hjärtat Peter gav mig några veckor efter att vi träffats. En såndär mjuk grej man ska ha som avstressare att klämma på. "Här får du mitt hjärta - och jag menar det!" sa han och jag lovade ta väl hand om det. Jag visste hans symbolik i det. Det var inte bara ett gummihjärta han gav...

Hur kan saknaden kännas så oändligt stor?





Kommentarer
Postat av: Malle o Rakel

Ja usch. Idag har jag med en gråtdag. Känslan av att bvara avsliten på mitten och sakna den del som fattas. Vissa dagar har bara mer klumpar att svälja än andra....måtte tiden gå fort för oss....och jobba för oss....så att det snart går att stå ut igen.

2010-08-26 @ 20:43:33
URL: http://metallmalin.blogg.se/
Postat av: Kjartankristiane

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2011-09-20 @ 11:51:03
URL: http://kjartankristiane.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0