Trötthet

Sover dåligt. Oroligt. Har jämt mardrömmar nu. Konstiga drömmar som jag glömmer så fort jag öppnar ögonen, men som gör att det hänger ett moln av ångest över mig när jag vaknar. Peter var med i en av drömmarna, men jag såg honom inte. Kände bara att han var där. Blir så frustrerad när jag inte får se honom. Jag vill drömma om honom. Fina drömmar.

Har känt mig hängig. Har svindel och konstiga synrubbningar. Svårt att konsentrerea blicken. Konstigt nog ingen huvudvärk. Vikten är svår att hålla i styr - eller rättare sagt minskningen. Glömmer att äta. Har inga problem att få ner maten nu - bara man kom ihåg. För jag känner ytterst sällan hunger. Borde kanske skaffa en "mat-och-sovklocka" som Skalman. Kanske det hör till med dessa fysiska symton - så har jag läst i mina "biblar" - handböckerna om sorgearbete... Ska man tro allt man läser?

Har försökt editera bilder men det går trögt. Tvingar mig trots allt att göra det. Har ju det framför mig i vilket fall.

Juthbackamarknade närmar sig med stormsteg. Och jag bor mitt i smeten. Har hela eländet bokstavligen på min bakgård - och framgård - och sidorna.... Vart jag än ser så kommer det bara att vara en massa markadsstånd, för att inte tala om alla människor. Ville spy redan idag när jag såg dom två tält som satts upp. Nu är byggandet i full gång och jag bara vill fly. Har blivit erbjuden evakuering hos Stig och Ann-Christin. Tack för det. Så klarar man livhanken.

Förstår inte att det här kan vara årets händelse i den här byn. Eller - kanske förstår jag. Men för mig väcker det bara fjolårsminnen när vi strosade på här med Peter. Orkar inte ta en "gå-ensam-utan-Peter" dag just nu. Inte ensam.

Försvinn förbannade ångest!!!

Den "fantastiska" vyn från mitt fönster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0