40-60

Fanny försöker hålla igång. Vi gymnastiserar flera gånger om dagen. Lyfter, böjer och tänjer på benen. Har gångövninger och massage. Hon viftar glatt på svansen när hon staplar iväg. Idag stod hon och tittade med bestämd blick på fåtöljen och jag såg vad hon hade i tankarna. Jag hann hejda henne innan hon försökte hoppa. DET är totalt förbjudet ännu. Det räcker med att hon, under uppsikt, får vara ute ur buren och tillsammans med dom andra hundarna. För faktum kvarstår. Hon är inte frisk ännu och får börja "leva normalt" först sex (6) veckor efter operationen. 

Maten smakar inget vidare - hon har ju lärt sig att utnyttja situationen och bara äta rått maletkött när hon vet att det finns tillbuds om man vägrar att äta Caesar-hundmat, torrfoder eller nån annan tråkig hundmat. Jag som trodde att alla hundar gillar Caesar. Dom andra står bara och dräglar när jag försöker peta in lite i Fanny. Hon i sin tur vägrar att öppna munnen och stirrar bara längtansfullt mot kylen där hon vet att köttfärsen finns gömd.

Så, nu blev det så att Fanny får sin köttfärs och istället rusade matte till veterinären och köpte näringstillskott så att hon får i sig något annat än proteiner också. Dessutom måste man ju ha något gott att gömma medicinerna i när man lurar i henne dom. Så hon får hållas tills hon är frisk igen. Sen blir det andra bullar - köttbullar förmodligen...

Själv är jag stel och har ont i hela övre ryggen. Allt från kotorna mellan skulderbladen och upp till halva nacken känns som om man petat in spagetti i musklerna. Det spänner och river och drar hela ryggen sned. Nackspärret gör att jag inte kan vända huvudet åt ena hållet just alls. Så nu är det antiinflammatorisk värkmedicin för mig med och muskelavslappnande för nacken. Och den Aloe Vera MSM Gel som egentligen Fanny fick som prov av Maria N:s kompis Maria A används nu till min rygg också. Tack till båda Maria för tips och prov. Så nu är 40 procent av vårt gäng mer eller mindre tillfälliga krymplingar men 60 procent mår toppen och håller ångan uppe.



Arsenalen för krymplingarna

Kommentarer
Postat av: Maria

låter bra att allt börjat lugna ner sig med Fannys operation och allt.

Fanny är den smartaste hör jag,hon vet att malet kött är det enda en hund ska äta, inte torrfoder för då blir man inte frisk. Här äts det endast råa köttprodukter, hunden alltså. Det finns tillräckligt med näringsämnen i det råa köttet, så var inte orolig över att hon inte får i sig allt hon behöver. Det är när det tillagas som allt i näringsämnesväg körs ut, tyvärr.

Du har ont i ryggen/nacken för att du har spänt dig så mycket i den situation du varit i med Fanny, så ge det lite tid och kanske unna dig en välbehövlig massage...må så bra allihop!

2010-12-11 @ 15:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0