Drömbilder

Sover lite dåligt om nätterna. Drömmer konstiga saker och mycket olika från och till. Peter har varit mycket med i drömmarna den senaste tiden. Det känns inte längre som ett återseende utan som om han hör till. Som om allt var som vanligt. Som om han hörde till min vardag. Det känns konstigt. För jag saknar honom i vaket tillstånd men ändå känner jag ingen speciell glädjeyra i drömmen. Minnet av vissa drömmar har kommit först efter någon dag. Dykt upp som bilder - och jag har plötsligt kommit ihåg att Peter varit med. I vaket tillstånd har det känts som en besvikelse att inte ha kännt glädjeyran. För jag tycker om att drömma om honom. Att se honom som levande. Att göra saker med honom. Men allt har bara varit "vanligt".

I natt drömde jag att vi hade bilarna parkerade på en gård bland flera andra bilar. Någon hade parkerat sin bil så att vi inte kom ut med Peters bil. Min bil var dessutom väldigt nära. Vi körde och flyttade och försökte kommat ut, men jag hann vakna innan vi sluppit bort.

Vet inte vilken betydelse drömmarna har. Söker ingen viss mening med dom, försöker inte heller tyda dom. Säkert processerar jag något under sömnen, men jag vet så lite om sånt. Däremot tycker jag om att drömma. En natt utan drömmar känns fattig och då känner jag inte att jag sovit.

Fanny har blivit av med sina stygn i ryggen. Hon har haft lite mera ont idag och varit nedstämd, men jag hoppas att det ska vända tillbaka. Hon var så snabb igår när hon kom ur buren och hann ta början till ett hopp innan jag hann hejda henne. Det lilla hoppet märks i ryggen idag.

För övrigt har vi tränat varje dag. Benen har blivit tänjda och böjda och masserade. Känselreflexerna stimulerar vi hela tiden. Något som Fanny inte gillar. Hon blir irriterad när jag kniper henne i tårna, speciellt i vänster ben. Verkar som om känsleln där är mera nedsatt fortfarande. Hon drar inte bort foten, så som hon gör med den högra, men det tycks ändå kännas obehagligt när jag kniper för hon visar det med hela kroppen i stället. Vi gör gångövningar i dom långa korridorerna. Perfekt för Fanny, eftersom det är heltäckande mattor så hon får bra fäste. Nu ska vi i alla fall ta det lite lugnare tills hon har mindre ont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0