Juletider mot alla odds

Trots att jag hela tiden intalar mig att det inte är någon jul i år så påminner den om sig hos oss också. Ibland på riktigt positivt sätt. Jag har hållit mig aktiv genom att paketra in dom sista klapparna till gudbarn och andra barn. Dom har ju i alla fall jul även i år och klappar ska det vara.

Själv förärade jag mig med en för tidig julklapp genom att köpa ny(gamla) vinterstövlar av min kompis Anki från Sverige. 50 kronor för näst intill oanvända vinterstävlar. Och jag kunde ju inte motstå frestelsen när jag såg dom lurviga tingesten på FB. Köpet visade sig vara ett toppenköp för dom är varma och sköna och lätta.

Idag fick jag se hur mitt blomexperiment lyckades. Jag testade att frysa ner rosor i vatten för att sätta på graven till julen. Dom blev ganska fina faktiskt. Hoppas dom håller sig klara och genomskinliga även vid graven så att dom inte täcks med rimfrost och "försvinner".

Idag har jag haft fint besök. William (Peters son) kom och hälsade på och vi har haft en jättetrevlig eftermiddag. Druckit te, pratat och skrattat och tjuvtittat i paketen. Det kändes precis som förr. Jag har saknat William-veckosluten. Snart ska vi åka till den asiatiska restaurangen och hämta hem något gott att äta.


Mina mysiga stövlar


William på besök


Rosenexperimentet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0