Ett liv blir till

Jag hade den stora glädjen och förmånen att få fotografera ett lyckligt ungt par som snart skall bli föräldrar - för första gågnen. Jag blev så glad av att se dom tillsammans. Det lyste av kärlek runt dom. Vilket fint par.

Om ca åtta veckor har dom ett nyfött litet knyte i famnen. Ett nytt liv dom skall vårda och vägleda. En stor lycka och ett stort ansvar. Jag önskar dom all lycka i världen.

Jag minns när Ida föddes. Den lycka jag kände när jag höll henne i famnen för första gången. En lycka som inte går att jämföra med någonting annat - kärleken till ett barn. Kärleken till det liv man skapat. En kärlek som hållit sig lika starkt genom alla dessa år. En kärlek som aldrig svikit.

Ida - min största källa till glädje. Min största motivation att leva. Min största skatt. Jag är så lycklig för att just jag får vara din mamma. Jag älskar dig, min kära dotter.



Om åtta veckor...




Kommentarer
Postat av: Malin

Hittade din blogg och jag läst, gråtit och känt igen mig! Vi går igenom samma sak! Livet e fruktasvärt orättvist och brutalt. Varför? Kommer att fortsätta följa ditt liv. Du skriver så fint!

/Malin

2010-07-31 @ 11:58:21
URL: http://www.thomasmalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0