Kan man dö av sorg och saknad?

Det är väl såhär man skall känna om man älskat - priset jag får betala för den lycka jag fick. It's payback time.

Men jag vill inte vara med längre. Jag vill hoppa av - sluta snurra i dethär tomrummet. Stoppa den snurrande avgrunden, låt mig stiga av! Jag vill få tillbaka fotfästet, mitt riktiga liv. Hur ska jag få allt att stanna och återgå till det normala - till den tid Peter fanns här.

JAG VILL INTE KÄNNA DENNA SORG!! Jag vill inte känna denna avgrund av saknad. Jag vill inte! Låt mig känna en stund av ro.

Trött. Så oändligt trött...




"När de gamla såren heta tära,
när din kind är vätt av ensamhetens gråt,
när att leva är att stenar bära
och din sång är sorg, som vilsna tranors låt.

Gå och drick en fläkt av höstens vindar,
se med mig mot bleka, blåa skyn.
Kom och stå med mig vid hagens grindar,
när de vilda gässen flyga över byn."

Dan Andersson

Kommentarer
Postat av: okänd

Vill ge dig all styrka som finns i världen.. Ibland är det svårt att förstå det ofattbara..Sköt om dig.

-------------

författare okänd:



När du mist den du älskar, ska du veta

Att om du i det förflutna börjar leta

Och minns det som var fint och bra igår

Kan det hjälpa dig att läka dina sår.



Låt sorgen ta den tid den behöver

Innan du söker efter lyckoklöver

Det vackra kommer du att minnas

I dina tankar skall det alltid finnas



Tårarna strömmar nerför din kind

Låt dem falla, för sedan kommer varmare vind

Du har rätt att känna ilska och vanmakt

Rätt att sörja i din egen takt

Ingen annan ska bestämma, kära du

Om du ska gråta då eller nu



Bry dig inte om ifall någon dig vill klandra

En dag blir det deras tur att denna väg vandra

Så min vän-försök att förstå

Att du i din egen takt måste gå

Du ska veta-hur mycket du än sörjer o saknar

En morgon är det sol när du vaknar..

2010-06-23 @ 22:39:59
Postat av: Lisen

Tusen tack. Det var en väldigt vacker dikt. En dag ska jag vakna till solsken...

2010-06-29 @ 00:54:28
URL: http://lisenstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0