Mycket och ingenting

Många järn i elden. Skriva det ena, fylla i det andra. Fingrarna dansar över tangentbordet och tankarna flyger... plötsligt är jag redan inne på något helt annat. Tillbaka till verkligheten. Hör en sång och måste gråta en skvätt innan jag fortsätter. Tänker på nästa vecka och jobbet på båten. Känner dendär ångestklumpen som börjar vända sig i magen. Byter tankarna till något annat.

Tar en paus. Åker ut till skolan en sväng för att visa bilder för Formklassen. Skyndar mig vidare till graven. Bara ett ljus brinner. Jag tänder dom övriga. Det är vackert nu när snön har kommit. Men jag grävde fram både ängeln, lyktorna och stenarna. Grät en skvätt och åkte hem.

Samma fortsatte på eftermiddagen. Så mycket man gjorde men ingenting blev klart. Men tiden kändes inte heller bortkastad. Fick i alla fall två viktiga papper klara för att redovisas. Budgeten får mig dock att skrapa mig i håret. Hur ska jag kunna veta?

Men mina små tjejer har varit mig tillmötesgående. En ganska bra trots allt.


Kommentarer
Postat av: Malle

Snö är så innerligt vackert! Själv har jag inte rokat vara vid E´s grav- orken finns inte ...den är ändå bara invaderad av plast-skräp och illvilligt folk och jag blir bara sorgsen och bitter istället för lugnad och tillfreds där. Bra att hålla sig sysselsatt...kram

2010-11-11 @ 19:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0