Sorgfågel

"Svarta streck över himlen,
vildgässen drar söderut 
Äpplena rodnar, oktober är här 
Och jag har glömt hur glädjen ser ut


Jag har bosatt mig i längtans land,

allt är bara längtan nu

Svårt stå rak, svårt gå framåt

Det är du och du och du


Och ingen är mig nära här,

ingen är närmast mig

Bara sorgfågelshjärtat bultar nu

Sin längtan efter dig


Skulle önska jag kunde längta

Och att längtan en gång tog slut

Nu är du på andra sidan

Och jag får längta livet ut"


Sorgfågel/Christine Hellqvist

 


Riga 13.5.2010


Kommentarer
Postat av: Malle o Zassa o Rakel

...ja....eller så tar du rent av hundarna under armen och åker till Göteborg och dricker kaffe!

2010-10-06 @ 18:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0