En bra dag

Jag fick i ettans växel och gasade på för fullt - fortfarande bara i ettan, men framåt gick det.

Jag har haft en bra dag. Började i svampskogen med hundarna. Hittade mera fina smörsoppar som var helt maskfria. Fortsatte med att fotografera ett projekt som hört till "måste". Kändes skönt när det gick framåt. Därifrån vidare till min kära bror - med svampen. Vi gjorde svampsås av sopparna, vilket tycks vara helt möjligt. Har bara gjort soppa av dom tidigare, eller bara stekt i smör. På kvällen hälsade jag på hos Maria och kom hem med tanken fylld av energi.

Ingen gråt idag - inte en droppe - bara energi och förnöjsamhet. Stark glädje över dom nära och kära jag har kvar. Tacksamhet för att jag mår bra. Och när jag sett den här videon blev jag åter igen påmind om hur mycket den positiva energin påverkar hur man mår och tänker.



En video som ger en tankeställare!

Kommentarer
Postat av: Malle o Zassa o Rakel

Jag är glad att du hade en b ra dag, min blev ganska bra med till slut. Kanske är det då man minns som bäst...och som mest rätt? Iallafall så behöver man ha bra dagar och bra stunder med för att ens orka vara ledsen. Och som sagt....att ha saker kvar att vara tacksam för är en ynnest- vore ju väldigt dumt att missa det fina som är kvar och när man orkar det...ja då vet man att man har kommit en liten bit trots allt.

Stor kram

2010-09-15 @ 23:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0