Äntligen

Jag vaknade tidigt. I stället för att stanna kvar i sängen fick jag plötsligt en massa energi. Skötte en massa ärenden på förmiddagen och på eftermiddgen fönsterhandlade jag. Man blir glad av att fönstershoppa. Så jag inredde min lägenhet med fantasiköp. Det börjar klarna vad jag vill ha och bara flytten närmar sig ska jag handla dom möbler jag behöver. Det är inte billigt men jag har tänkt att det ska bli en ny start och jag ska ta vara på stunder som ger tilfredsställelse. Att inreda min nya lägenhet till mitt hem ger den tillfredsställelse jag just nu behöver.

Efter att ha fönstershoppat åkte jag till graven och gjorde vårstädning. Alla gamla och vissnade höstblommor bort och nya vårblommor och påskblommor istället. Det är lite väl tidigt och frosten kanske tar dom, men det kändes trevligt att pyssla där. Jag kände mig faktiskt lite glad, trots att jag var vid graven.

På kvällen träffade jag Marika och tiden gick så himla snabbt - som vanligt. Det är så lätt att vara i Marikas sällskap. Och jag fortsatte att känna mig glad. Faktistk kände jag att det börjat vända åt det bättre hållet igen. Äntligen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

:-) Det låter härligt!

2011-04-21 @ 07:47:48
URL: http://www.legoblomma.blogspot.com/
Postat av: Ulla.S

Härligt att läsa det. Jag börjar inse att man måste acceptera och släppa taget även om det låter hårt. Det är bäst både för en själv och den döde. Man tillhör helt enkelt olika världar nu och måste göra det bästa av det.

2011-04-21 @ 08:32:25
Postat av: Leila E

Jag blir glad för din skull och ser även ett hopp för mig själv att det vänder även för mig.



Kram/Leila

2011-04-21 @ 10:56:15
Postat av: Marika

Tack detsamma Lisen! När du hade åkt kom jag på så många saker jag inte hade hunnit säga och fråga, men det blev ju så bra ändå! Jag ser redan fram emot vår nästa te-session! =) Ha en bra påskhelg!

2011-04-21 @ 16:04:41
Postat av: Annelie

Så underbart att läsa =). Lev och njut. Hoppas jag också en dag snart hittar dit. Så härligt att du kan se det som en nystart för dig och DET behöver du verkligen. Vet att jag också måste rensa ut det gamla och hitta tillbaka till de levande men det är så svårt att släppa taget. En bamse påsk kram till dig från mig =)

2011-04-21 @ 16:21:41
URL: http://annisund.blogg.se/
Postat av: Malle o lilla R

Ja äntligen. Här har det också vänt lite. Äntligen. Då hoppas vi på lite lättare vindar tills nästa svacka. Kramar i massor!!!!

2011-04-21 @ 21:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0