I väntans tider

Snart är hon här. Min kära, stora, självständiga dotter. Med drömmar och framtidstro i bagaget ska hon ta sina första steg ut i vuxenvärlden. Flytta in i egen lägenhet. Få ta eget ansvar. Själv ta kommando över sitt liv. Hon är stor nu - hon är självständig - denna underbara tjej som ändå alltid kommer att vara min lilla dotter. Denna lilla tjej jag bar och födde. Matade, vårdade och älskade. Alltid kommer att älska, vilka vägar hon än väljer i sitt liv.

Dagen är här nu. När hon skall börja välja. Göra beslut i livet som kan göra stor skillnad. Den stora världen ligger öppen för hennes fötter.

Hennes första självständiga steg leder hit till Vasa, till "min" stad. Till hennes nya studie- och hemstad. Här ska hon, förhoppningsvis, bedriva dom kommande 4,5 åren när hon utbildar sig till barnmorska.

I morgon är hon här. Jag väntar...

Hon är stor nu min lilla, älskade dotter ♥


Kan själv...

Kommentarer
Postat av: Leila E

Tiden går och vi med den men när man tittar på bilder så känns det som igår.Eller hur?Så gullig bild.



Leila

2011-08-26 @ 11:01:36
Postat av: Den Långa Vägen

Ja, Leila. Det känns verkligen som igår. Kommer ännu ihåg hur det kändes när jag låg på BB efter förlossningen, skrev dikter och kände en typ av lycka jag aldrig känt förut.

2011-08-26 @ 12:07:02
URL: http://lisenstankar.blogg.se/index.html
Postat av: Ilse

Kommer ihåg henne väldigt tydligt då hon var ca 3år och vi var på Vanda flygstation. Hon satt och såg så glad ut på det där leksaksflyget dom har där.

Och nu är hon redan vuxen!!

Du får önska henne lycka till i studierna från mig Lisen!

2011-08-26 @ 18:08:24
Postat av: Lena i Lyckebo

Barnen är själva storheten i livet, att dom har det gott och får det bra skänker en känsla av lycka i sig.

Lena<33

2011-08-27 @ 22:47:17
URL: http://fridatowe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0