Jag känner mig lycklig

När jag vaknade idag kände jag mig väldigt lätt. Det kändes underbart att vakna till en ny dag. När jag gick ut med hundarna och återvände hem kände jag hur en härlig känsla spred sig inom mig. Jag kände mig lycklig.

Lycklig över det hem jag har. Jag har hittat ett ställe där jag verkligen trivs. Lycklig över mina fyra fyrbenta vänner som gör mig så glad med sina små hyss. Inte alla men dom flesta... Lycklig över att jag får fotografera. Göra det jag älskar mest av allt. Lycklig över de vänner som finns där ute och som jag känner tillit till. Lycklig över alla de okända människor jag fått träffa i sommar.

Lycklig över att jag mår så bra. Idag kunde jag till och med tänka på Peter enbart med glädje. Vara lycklig över den tid vi fick dela. Den var alltför kort men intensiv och fylld av kärlek. Det var vår tid då. Nu är nu. Efter att ha gått i mörker lever jag igen.

Vi kom körande genom skogen
Genom ett landskap som var svart och stort
Vi hade åkt hela natten längs denna ödsliga väg
Vi hade kört länge, vi hade kört fort
Jag tog en kurva och plötsligt var vi där
där skogen tar tvärt slut och allting är
en öppen slätt igen
och gryningen kom smygande
som en rodnad, som en flamma


Vi hade tagit oss ut ur mörkret
Vi hade en lång natt bakom oss
Nu kunde vi se långt bort i fjärran
Vi hade tagit oss ut ur mörkret
Det var så skönt att se ljuset igen

Ur "Ut ur mörkret" - Ulf Lundell


Månbryggan över Brändö

Kommentarer
Postat av: Malin och Herman

Kan bara le :) Så skönt att läsa, Kramar!

2011-08-17 @ 08:34:39
URL: http://www.thomasmlain.blogspot.com
Postat av: Ulla.S

Vad härligt att läsa detta! Jag tycker du ska göra en bok av hela din blogg. Den skulle kunna hjälpa många människor som är i samma situation. Den har hjälp mig mycket.

Kram

2011-08-18 @ 11:35:05
Postat av: Marika

Håller med Ulla.S., det är såna här texter andra ger ut som bok!

Jag är så glad för din skull att du får känna lycka igen! :)

2011-08-18 @ 22:26:56
Postat av: Leila E

Jag kan bara instämma så fint att läsa och så bra texter du hittar.Tycker också att du borde ge ut en bok av din blogg för den skulle hjälpa många som drabbats av sorg.

2011-08-20 @ 12:37:29
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag läser detta och ler en smula. Efter att mist min lillebror, 42 år, i cancer för fyra år sedan och min pappa i mars detta år och nu vår älskade hund i fredags så måste livet fortsätta. Jag reser mig efter varje gång som fötterna tappar fotfästet, gång på gång, och där emellanåt så känner jag denna livsglädje och ljuset som du nu ser.

Stora styrkekramar från mig till dig<3

2011-08-20 @ 22:53:41
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag läser detta och ler en smula. Efter att mist min lillebror, 42 år, i cancer för tre år sedan och min pappa i mars detta år och nu vår älskade hund i fredags så måste livet fortsätta. Jag reser mig efter varje gång som fötterna tappar fotfästet, gång på gång, och där emellanåt så känner jag denna livsglädje och ljuset som du nu ser.

Stora styrkekramar från mig till dig<3

2011-08-20 @ 22:56:37
URL: http://fridatowe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0