Livet känns faktiskt helt ok

Jag sitter och skrattar i skägget. Åt Murphy och hans fjantiga lagar. Han fick mig inte trots att han försökte. Ha Ha Ha, säger jag.

Vad som hänt? Jag var ut med Fanny för ett par dagar sen. Hon har fortfarande svårt att gå och jag är superförsiktig med hennes rygg. Så jag bar henne för att hon skulle komma sig ut och göra sina bestyr. På något sätt lyckades jag trassla in mig i mina egna fötter och kände hur benen slant under mig. Min enda tanke var att "AKTA FANNY"!

Jag vet inte riktigt hur jag hamnade i backen, men Fanny såg ut att ha klarat sig. Lika så jag, trodde jag. Följande dag kunde jag inte lyfta vänstra armen utan att hjälpa till med den högra. Ja, eller jag kunde men det gjorde så ont att jag hellre lät bli. Så, jag var till doktorn och visade upp den. Ingen röntgen fanns tillgänglig den tiden, så jag blev uppmanad att komma på röntgen följande dag. Så, idag var jag på röntgen och inget var brutet i alla fall. Men skador i mjukdelarna syns ju inte, så det kan var någon bristning i någon muskel eller sena eller så är det "bara" en försträckning. Jag hoppas och tror på det senare.

Murphy hade tänkt att mitt examensarbete skulle bli på hälft. Men se, det blev det inte. Jag har hittat en ypperlig ställning att jobba i utan att behöva höja armen alls, så boken blir inlämnad till tryck i morgon - precis som planerat. Dessutom var den fem före klar redan innan jag trillade i backen. Bara lite justeringar kvar.

Trots bakslaget med axeln så kan jag inte klaga. Fanny mår efter omständigheterna väl. Slutarbetet börjar vara klart. Är inne i den sorgfria zonen igen. Till och med saknaden tar paus då och då. Jag har känt en gnutta vår i kroppen och verkligen känt att dagarna har blivit längre och ljusare. Livet känns faktiskt hel ok för tillfället.


Massor med snö på gravgården


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad skönt att se att du trots alla blesyrer ändå är rätt ok. Med förhoppning om att ljuset som kommer även ska skina inom oss ett tag =) Hoppas även att Fanny kan få börja må lite bättre med vårens härliga strålar. Kram på dig min vän <3

2011-02-24 @ 20:56:28
URL: http://annisund.blogg.se/
Postat av: ilse

Neeeej! Har du gått och skadat armen?!? Se till att få den i skick tills vi skall på jobb!!!

Det är nämligen så jättekiva att jobba med dig!!

Kram till Fanny också och hoppas ni båda fort blir bättre igen!

Fint att du får slutarbetet färdigt och inlämnat i tid!



2011-02-24 @ 22:08:39
Postat av: nina erikslund

Jag sänder lite heja-rop härifrån, bra jobbat och hurraa för slutarbetet. När blir det student- och examensfirande? Jag vill komma!!

2011-02-25 @ 12:02:18
Postat av: Malle o lilla R

Hans sten är väldigt vacker med den där platsen för ljus, och va fint hjärta i snö ni har gjort!

Skönt att Fanny är okej men trist att du inte är det. Sorgfria zonen är dock att föredra...hurra för det iallafall. Nä nu beställer vi vår va?!

2011-02-25 @ 19:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0