Gott Nytt År 2011

Det nya årets första dag och jag mår bra. Då kan man väl säga att året har börjat bra? Ja, jag vet att det är 364 dagar kvar och mycket hinner hända, men det skulle också ha kunnat börja med katastrof och då hade det varit mycket värre. Så jag tänker tänka positivt. Vara glad över varje dag jag känner glädje.

Den har börjat komma nu. Glädjekänslan. Dendär riktiga känslan att man skrattar inifrån och inte bara i ansiktet. Man tillåter sig att känna glädjen fast Peter inte är här. Har börjat inse att man inte sviker honom fast man tillåter sig känna glädjen. Att kärleken inte blir svagare för att man skrattar ibland. Att saknad och glädje kan få plats i samma hjärta.

Det är inte glädje varje dag. Ibland kommer det svarta och tar över. Ibland river saknade hjärtat i bitar. Ibland kommer vämodstårarna. Men det har blandats upp. Det har börjat neurtaliseras. Det svarta är inte längre lika svart. Det glada är mycket gladare.

Jag hade en trevlig kväll igår - trots att jag jobbade. Det är det alltid när jag jobbar med Ilse. Jag får så mycket positiv energi. Blir glad av att ha henne runt mig. Är så glad för att hon finns.

Tack alla nära och kära för all hjälp och stöd under det gångna året och

Gott Nytt År 2011



1.1.11

Kommentarer
Postat av: Marika

Underbart med en sån vän!

Av hela mitt hjärta önskar jag dej ett riktigt

Gott Nytt År!!!!

2011-01-01 @ 22:32:36
Postat av: Annelie

Ett riktigt Gott Nytt År till dig med =)

Vad glad jag blir när jag läser detta. Att du kan känna glädje utan att känna dig som en svikare. Och vet du vad för första gången sedan i sommar kunde jag med känna glädje!Med hela hjärtat!

Tänker på dig ofta och det känns skönt att kunna följa dig på din blogg och se att du trots allt kan ha fina vackra stunder med, med otroligt goda vänner som ger dig värme och kärlek. Lite positiv energi.

Ta hand om dig min vän så hoppas vi på ett mycket bättre 2011. Ett år med fler dagar av glädje än av sorg.

Många nyårskramar // Annelie

2011-01-02 @ 16:32:51
URL: http://annisund.blogg.se/
Postat av: Maria

Gott Nytt År till dig min vän!

Du ska se att glädjen kommer tillbaka småningom och bubblar ovan ytan och allt ter sig lättare och livet blir inte en börda att bära på sina axlar utan njutningsfullt. Trevligt att du har en nära vän på din arbetsplats, ta vara på den vänskapen! Ha det så bra!

2011-01-02 @ 18:13:27
Postat av: Malle o lilla R

Åh va fin du var på bilden!!!!!!!! Varje bra dag är en seger...livet kommer tillbaka...i annan form men tillbaka. Sorgen lägger sig lite mer inuti allt som oftast och är inte så blödande. Stor kram och krama vovvarna lite med, hur går det för den lilla opererade förresten? Går det bra?

2011-01-03 @ 20:26:00
Postat av: Ilse

du är viktig för mig Lisen <3

2011-01-04 @ 09:47:12
Postat av: Sofia

Roligt att läsa att du också har börjat känna glädje igen! Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år Lisen med många glädjande stunder som stärker dig för att orka med svåra stunder.



Många varma nyårskramar aningen i efterskott!

2011-01-25 @ 21:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0