242

Idag firar min blogg ett år. En blogg som jag startade för att bearbeta min egen sorg men som samtidigt blivit en blogg för andra i samma situation. På samma sätt som andra änkors bloggar varit min tröst under året.

Sorgebloggar fyller sin funktion. Både för den som skriver och den som läser - speciellt om man kan identifiera sig med det som skrivs. Själv har jag jämfört andra änkors framsteg i sorgearbetet. Berg och dalbanan man genomgått med framsteg och bakslag. Förändringarna som gett hopp och tro att man en dag ska rida ut stormen och klara sig genom alla de skärseldar man tvingats i.

Min blogg har jag också skrivit för att själv tvinga mig att känna efter vad jag verkligen känner och sätta ord för det. Det har inte alltid varit lätt att förklara. Ge ord för de känslor som gör så ont att ord inte räcker till. Men jag har tvingat mig att känna efter och analysera och fundera och framför allt att tvinga mig att vara ärlig med det jag känner.

242 inlägg har det blivit. En salig blandning av mycket sorg och saknad, men också glädje, hopp och tro på framtiden. Vardagliga iakttagelser. Bilder. Dikter, sånger och ibland bara konstateranden.

Ett stort tack till alla er som orkat skriva inlägg på bloggen. Jag kommenterar sällan era kommentarer, men ni ska veta att jag tar era ord till mitt hjärta. Det är förunderligt vilken tröst era ord har givit. Insikten att ni finns där ute och har slått följe med mig på min långa vandring. Jag har kommit en lång bit på väg, men mycket återstår. Hoppas ni vill fortsätta att vandra med mig ännu en bit.




Kommentarer
Postat av: Leila E

Jag kommer att läsa din blogg för den har hjälpt mig enormt i min sorg.Du har ett sätt att uttrycka dig som går direkt till hjärtat och man känner igen sig i det du skriver.Musiken du har valt gör att dom befriande tårarna får falla fritt för musiken är så vacker och orden så precis.Tack för din blogg och sådan tur att jag fann den precis när jag så väl behövde den.Kram/Leila

2011-06-22 @ 10:55:50
Postat av: Malin och Herman

Självklart fortsätter jag att följa dig! Jag har ju sagt det förut men du har förmågan att sätta ord på känslor och maktlös sorg! Den verkliga, riktiga sorgen kommer aldrig gå att förklar med ord men dina inlägg får mig ofta att gråta, känna igen mig och ge hopp!

Tack för att jag får följa ditt liv!

Kram!

2011-06-22 @ 19:19:10
Postat av: Marika

Klart vi vill!

2011-06-22 @ 21:03:33
Postat av: Malle o lilla R

Kram, klart vi hänger med framöver!

2011-06-23 @ 22:15:19
Postat av: Annelie

Åhhhh den underbara låten. Den skickade min dotter till mig och den är verkligen så fin

2011-06-23 @ 22:21:25
URL: http://www.legoblomma.blogspot.se
Postat av: Annelie

klart jag fortsätter följa din vandring. du fanns där och jag hittade dig precis när jag så väl behövde. Jag känner igen mig hos dig och du sätter så fina ord på precis det man känner! Du har en underbar berättartalang där man så väl känner igen sina egna känslor. Kram

2011-06-25 @ 23:05:38
URL: http://annisund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0