Jag blev så glad

Jag har - helt ovetande - varit olaglig. Kört runt ett par månader i en obesiktad bil. Det var inget problem så länge jag inte visste. Men när jag kom underfund med min lagolydnad blev det plötsligt jättespännande att köra. Sådär oroväckande spännande - på ett dåligt sätt. Jag blev plötsligt en mycket osäker chaufför, spänd och rädd för att trassla till det i trafiken. Få poliserna i hälarna och förlora skyltarna till bilen. Det nästan kändes som om det stod skrivet "OBESIKTAD BIL - FARA I TRAFIKEN" på min bil. Med minst en meters stora bokstäver.

Varför jag inte besiktade bilen? Därför att jag inte fick fixat det söndriga säkerhetsbälteslåset (jag försökte i Vasa) innan besiktningen. Därför att det blev veckoslut när jag märkte det och jag var tvungen att åka ner till södra Finland på Idas studentdimission - med min obesiktade bil.

Så, idag åkte jag norrut. Gick in på Kavanders Servicestation i Nykarleby. Där har jag alltid fått världens bästa och snabbaste service. Inget undantag idag. På nolltid, och utan tidsbeställning, hade han fixat mitt säkerhetsbälte och jag hoppades att bilen skulle gå genom besiktningen. Körde tillbaka till Vasa. In på besiktningen. En jättetrevlig besiktningsman tog hand om bilen och 30 minuter senare körde jag iväg med en nybesiktad bil och med tillönskan om en trevlig sommar.

Jag blev så glad. För snabb och trevlig service. Tänk så lite det behövs för att någon skall göra ens dag.



Kommentarer
Postat av: Malle o lilla R

ett år....jag tänker på dig! kram

2011-06-06 @ 22:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0