Till lilla Tilda

En liten ängel har hittat hem.

 

Du har berört många med din kamp. Många har följt din tunga resa. Men du har inte förlorat kampen. Du är en vinnare som kommer att finnas kvar i mångas tankar. Du hann beröra många hjärtan under din korta tid här, både kända och okända. Du förenade hjärtan och suddade ut gränser. Nu är din uppgift här fullbordad och du har fått frid.

 

Mina varmaste tankar finns hos dig och din familj. Mina tåra är era tårar. Era tårar är mina tårar.

 

Sov i ro, fina Tilda


Till fjärilens minne

Säg inte
att ingenting blir kvar
av den vackraste fjäril livet gav.

Säg inte
att vingarnas färg bleknar bort
och försvinner i vinden som stoft.
Om fjärilens kropp måste gömmas i grav,
är ändå den svindlande
flykten kvar.

Bo Setterlind


Kommentarer
Postat av: Leila E

När en blomma bryts av

i sin vackraste blom

då blir marken så trist

och så fruktansvärt tom.

Men kanske ändå

att det någonstans finns

en äng eller undangömd skreva

dit blomman som brutits för tidigt

får blomma och fortsätta

växa och dofta och leva.



Atle Burman

2011-11-02 @ 11:42:29
Postat av: Annelie

Lisen!!



Du skriver så fint om min lilla ängel.



Tack snälla du för dina kommentarer till mig, det värmer och ger mig energi. Stegen är tunga nu men jag bara måste ta mig framåt på något sätt.

Varma kramen

2011-11-02 @ 16:43:11
URL: http://www.legoblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0