Att kunna gå vidare

Det är svårt att släppa taget om den osynliga handen. Hjärnan säger ja och uppmanar "gå vidare" men hjätat säger nej och skriker "svikare". För att gå vidare känns som att på nåt sätt svika. Som om man inte skulle ha älskat tillräckligt starkt om man lämnar det gamla bakom sig. Som om man skulle byta ut honom som inte längre finns.

Jag vet att det är jag som lever kvar och att jag också skall få leva. Men hjärtat har fortfarande inte accepterat - inte helt och hållet. Jag håller fortfarande den osynliga handen i ett krampaktigt grepp som om jag var rädd att mina minnen försvinner om jag släpper taget. Som om den tid vi hade skulle bli makulerad. Strykas bort och förintas. Besudlas.

Jag har svårt att möblera om i mitt hjära och ge plats. Han äger fortfarande en så stor del av utrymmet. Hans plats kommer jag aldrig att ge bort. Men jag kan ännu inte försonas med tanken att låta någon ta platsen bredvid. Jag vill, men jag kan fortfarande inte. Inte fullt ut. För mitt hjärta skriker "nej".

Rädd.


Den stora sorgen är en svart kåpa
Dess yta är inte god och mjuk
Men man kan krypa in under den
Jag har kunnat gömma mej
Glömma mej
Värma mej
Kväva mej av dess mörka tyngd

Så vill jag inte längre leva med Dig
Under ett svart unket tält!
Jag vill ta dig i handen
Vandra ut i vinden
Bort över solvarma hällar

I luft och ljus blir du bara ett minne
Jag flyr tillbaka till min svarta kåpa



Kommentarer
Postat av: Malle o lilla R

Ja Gud ja, det förstår jag. Jag är inte ens i närheten av att kunna tänka tanken även om jag önskar. Man är redo när man är redo, vissa går det fortare för och för vissa tar det helt enkelt längre tid? Beror nog på vad man har i ryggsäcken. Men kämpa på...tids nog...är det ju dags att älska och leva igen om högre makter vill oss väl :))

2011-10-23 @ 22:20:44
Postat av: Leila E

Så väl jag känner igen mig det är så svårt att våga gå vidare.Man är rädd rädd för att svika to.m om man för ett tag lyckas släppa tanken på den som är borta.Förmodligen är det så sorgen ser ut men om man aldrig förr kännt den så nära inpå så vet man ju inte heller alla dess faser.Det måste nog vara så innan man kan släppa taget och gå vidare.



Leila

2011-10-24 @ 19:50:36
Postat av: Annelie

Gläds åt det lilla du kan dela med dig av. Tids nog är du redo att släppa in..men inte än. Är precis på samma ställe själv. jag har lärt mig att acceptera att P tar för stor plats i mitt hjärta att jag inte kan dela det med någon annan..än.

En dag kommer det att fungera för oss bägge. För alla oss som förlorat en vi håller kär. Fram till dess så njut bara av dagen som är just nu idag.Kram

2011-11-03 @ 10:41:55
URL: http://annisund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0