Inte så!

Att vakna på morgonen, förväntansfull, och titta ut genom fönstret för att konstatera att snön vräker ner - det kallar jag för dålig start på dagen. Att dessutom känna den annalkande huvudvärken gör ju inte saken bättre. Nej, så här ska det inte se ut i mitten på april.

Jag vill ha sol. Jag vill ha grönskande natur med fågelkvitter och värme i luften. Jag vill ha glädje och förväntan. Jag vill ha skogspromenader och vårkänsla. Jag vill ha yrvakna flugor som surrar i trädgården. Fjärilar som just vaknat ur vintersömnen och glatt fladdrar i vårsolen.

Jag vill inte höra hur det smattrar i stuprännorna. Jag vill inte ha mera snö. Inte kyla. Inte blöta, smutsiga vägar. Inte vinterkänsla.

Jag vill ha vår!


Det här vill jag inte se den 14. april!


Såhär ska det se ut!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då din Peter dog, var det inte en natten till måndag. Vad gjorde han ut och söp då.

2012-04-23 @ 19:15:32
Postat av: Leila

Kan bara säga att det finns människor som tydligen har väldiga problem annars skulle man väl inte vräka ur sig så elaka saker.



Kram från mig Lisen♥

2012-04-27 @ 20:00:07
Postat av: Den Långa Vägen

Leila: Tack kära du. Men jag befattar mig inte med dylika kommentarer som Anonym, som i sin feghet int ens kan komma med sitt namn. Och som i sitt enfald inte ens vet vad den pratar om. Nöjer mig med att konstatera: Saliga äro de korkade, ty de skola flyta när syndafloden kommer.

2012-05-15 @ 10:37:48
URL: http://lisenstankar.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0