En aning trögt

De senaste dagarna har det varit hundar som har varit på agendan. Alla hjärtans dag gick i fotograferingens tecken. Hundfotografering med och utan familjemedlemmar hos stadens djuraffär. En provisorisk studio nere i källaren bland all hundmat och andra tillbehör. En trevlig liten happening som drog en hel del folk OCH ett par katter minsann. Så följande dag satt jag med en hel hög med foton som skulle editeras. Kul, men tungt i längden att bara sitta still. Det blev totalt ca 10 timmar editering.

Idag beslöt jag mig för att med Ellen och åka ut på stan och ta lite bilder. Det var -10 på morgonen men på eftermiddagen hade det sjunkit till -5. Inte mycket, men det kändes minsann i kinderna. Det blåste lite och gjorde att det kändes mycket kallare.

Ellen var väl påklädd men inte ens det hjälpte, för fötterna började frysa. När vi steg ur bilen för andra gången och begav oss ut i snön så satte hon bromsen på och vägrade att flytta på sig. Hon ställde sig att stå med en sån min att jag inte kunde annat än skratta. Jag försökte locka och bara fortsätta, men det struntade hon i. Hon vände på tassen och stack till bilen. Så var det med det. Är man drottning så är man.

Lite trögt känns det. Som om inte kroppen riktigt vill det jag vill. Är lite trött både till kropp och till själ. Men det tar sig...



Ellen stötte på Poju på promenaden och sattem minsann honom på plats


Ett kollage av Vändags-bilderna

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hahaha så goa dom e dom små. Drottning minsann :-)

Fin overall du har till henne.

Min kompis har skor till sina också.



Kram på dig

2012-02-16 @ 23:32:03
URL: http://www.legoblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0