Var är solen?

Då var den här, trodde jag. Kikade ut genom fönstret och såg solen och den gnistrande snön. Slängde en blick på termometaren som visade -9C. Slängde ur mig ett litet "hurra" och gillade det jag såg. Ja, den var äntligen här. Vintern.

I min iver blev det att blixt shoppa. Ny, lätt utejacka som gjord att fotografera i. Med tyg som var vindtätt, regnskkyddande och som andades. Ett par liknande värmebyxor och självfallet ett par varma kängor. I farten fick jag med några fleecetröjor som jag blev förtjust i. Samtidigt passade jag på attt gräva fram en låda med äldre vinterkläder som väntat i förrådet. Där hittade jag bland annat mina lurvstövlar som jag väntat att få använda. Dessutom en del tjocka tröjor jag har glömt att jag ägt tillsammans med vantar och mössor.

Allt klart för att möta den bitande kylan.

Idag vaknade jag. Kameran var färdig laddad och klar för äventyr. Hundarnas kläder framtagna. Och jag, full av iver att klä mig i mina nya fina kläder och möta vintersolen. Men den hade stuckit iväg. När jag kikade ut var det grått och trist och termometaren visade på futtiga -1C. Samma gamla trista och gråa väder som den här vintern har handlat om.

Kom tillbaka solen...


Drottning Ellen hittade sin tron i lådan med vinterkläder

Kommentarer
Postat av: Leila

Javisst är vädret lynnigt ena dagen si andra så.Tycker nog att lilla voven tittar lite misslynt under lugg håller med henne.

2012-01-08 @ 20:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0