Cirkus

Igår startade Sirkus Florentino sin sjätte turné inför fullsatta läktare. Jag fick möjlighet att göra ett besök på arbetets vägnar, och det kändes kul. Det är länge sen jag varit på cirkus så det var lite spännande. Jag fick se både clowner, en häst, duvor, akrobater och jonglörer. Tyvärr hann jag bara se den första halvleken. I andra halvleken skulle hundarna uppträda och dom hade jag ju velat se, men jag får väl ta dom en annan gång.

På tal om hundar så har jag äntligen hittat en smådjursklinik här i Vasa som jag känner att är bra. Det är djurklinik Saari som ligger på gångavstånd från min lägenhet. Vi var på besök på fredagen, när alla tjejerna skulle få sina vaccinationer och samtidigt sina nya resepass utskrivna. Trots att tjejerna betedde sig lite vimsigt så orka dom vara vänliga och trevliga. Så dit kommer vi att gå igen.

I morgon är det dags för båten igen. Det är också en cirkus i sig. Märkligt hur den där undeliggande ångesten börjar krypa upp mot ytan så fort det börjar närma sig. Att jämföras med den glädje jag känner när jag får jobba på tidningen. Två jobb men varandras totala motpoler.













Kommentarer
Postat av: Sanna Tzvetkov

Hei!



Olisin halunnut kysyä onko mahdollista että voisimme käyttää hienoja kuvia jotka olette ottaneet meidän sirkuksessamme..?Ystävällisin sirkus terveisin:Sanna Tzvetkov :o)

2012-04-24 @ 22:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0