Varför?

Det är mycket man inte kan förstå här i världen. Men saker man ändå känner sig tvungen att acceptera. Sen finns det saker man aldrig kommer att förstå och acceptera och en av dom sakerna är när barn måste lida. Varför?

Jag följer med skräck och smärta en av mina sorgesystrars kamp för sin lilla dotter Tilda, som lider av cancer. En resa som varat över ett år och varvats av operationer och behandlignar, hopp och förtvivlan. En resa som har betytt smärta och gråt men också visat en oövervinnerlig kärlek.

Mina tankar är ofta hos familjen. Hos Tilda som kämpar så tappert. Hos Tildas syskon. Hos hennes mamma, som dessutom förlorat sin sambo under det här året. Jag undrar var hon tar alla sina krafter ifrån? Hur hon klarar av att hålla ihop allt utan att själv rasa samman. Det är väl det som kallas moderskärlek.


Var finns en kärlek, som intill döden,
står oförändrad i alla öden,
som likt Guds ängel övervakar
och fordrar intet, men allt försakar?
På denna jorden finns endast en:
en moders kärlek är det allen.


-Zacharias Topelius-



Tilda har startat en insamling till förmån för Barncancerfonden.
Den som vill vara med och hjälpa Tilda att hjälpa kan göra det här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0