Julefrid

Det blev inte som jag hade tänkt. Inte alls. Det blev mycket bättre. Och det blev både julmat, klappar, gemenskap och julsånger i radion. Dubbelt upp. Och jag slapp julstressen och allt vad det innebär. Att inte låtsas om julen och sen låta det bli som det blir tycks vara ett vinnande koncept.

På torsdagen firade vi jul hos Stig och Ann-Christin. Massor med god mat och trevlig samvaro. Det blev tjuvstart med julpaket och jag fick både handvärmare, nackvärmare och en julängel. På julafton var jag med Stig och Ann-Christin till Vörå till Ann-Christins syster och firade med deras familj och farmor samt morföräldrar. Tre generationer och hund runt matbordet fick julen att kännas som en riktig jul med allt det innebär. När vi dessutom fick besök av hela två tomtar, som dessutom hade godis och sockor i mitt paket, så kunde julen inte ha känts mera julig.

På väg hem skölde en våg av vämod och saknad över mig. Det kändes så ledsamt att inte Peter fanns med och delade allt dethär. Det blev lite vämodstårar för jag kände en så stark saknad. Men samtidigt var jag fylld av ro. Jag hade haft en så fin jul, trots allt.

Första julen utan Peter är snart förbi. Ännu en av dom många "Första-gången-utan-Peter" är avklarad. Livet har börjat kännas lite lättare att leva.

Islyktor hemma på bakgården




Peters grav på julafton


Jul i Vörå


I samspråk med "mormor"


Snälla tomtarna


Alla samlade vid kaffebordet


Sen ett par favoritbilder från förr, när Ellen och Fanny firar sin första jul - 2006



Glupskare kan ingen vara...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har följt med din blogg alltsedan Peter flyytade ifrån dig och oss som kände honom, jag är en av Peters elever för många år tillbakas, men kommer ihåg honom som om det var i förra veckan. Tänkte på dig speciellt på Julaftonen, hur du hade det hur enormt stor saknaden skulle vara för dig. Speciellt de stunder då jag är överlycklig med min man då kommer du i mina tankar, då påminns man om hur viktigt det är att ta till vara den Lyckliga stunden som är här och nu. Ingen vet något om morgonen. Tänker på Dig var o varannan dag. Du är en såå härlig människa. nskar att dig ett Riktigt Gott Nytt år.

2010-12-27 @ 14:14:10
Postat av: Annelie

Tänkte mycket på dig i juletid och hur du hade det så här första julen.. Känns skönt att läsa din blogg och se att du trots allt hade en fridfull jul.

Önskar dig all lycka och glädje och många många nyårskramar. // Annelie

2010-12-27 @ 15:33:48
URL: http://annisund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0