Smärtgräns

7 dagar bakom mig. Ännu 3 dagar kvar. Smärtgränsen börjar komma emot. Ångesten har börjat dyka upp och tröttheten trycker på innifrån. Inte bara en fysisk trötthet utan en inre trötthet. Min mun orkar inte le lika ofta mera, det börjar kännas ansträngt och motvilligt. Känns mera som en grimas. Irritationen har börjat visa sig. Orkar inte vara så förstående när fulla människor försöker vara lustiga. Energifältet håller på att ändra färg mot kall. Jag orkar inte spela glad när jag inte är det. Jag har fullt upp med att dölja min ilska. Olustkänslan känns påtaglig och jag börjar räkna timmar.

Jag saknar Ilse. All den energi hon gav. Otroligt vilken inverkan människor har på varandra. Hur viktigt det är att få jobba med människor man fungerar ihop med. Ger och får energi av.

Jag saknar Peter nu. HANS sms, HANS telefonsamtal. HANS saknad. Ibland har jag pinat mig med att läsa hans gamla sms, gråtit av längtan. Förbannat mitt öde. Varför skulle det gå såhär? Varför måste han gå och ta all sin kärlek med sig? Lämna mig här i saknaden. Men Peter har det bra. Jag vet att han har det bra. Hans själ har det bra. Det är jag som ska fortsätta den långa vägen ensam... 

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja vägen är verkligen lång, hur ska vi orka vandra den ensamma??

Man har lärt sig att efter en bra period faller man igen, hur länge ska man orka falla??

Tur att vi har människor omkring oss som ger energi, det behövs för att överleva!!



Kram!

2010-11-25 @ 16:35:46
URL: http://www.thomasmalin.blogspot.com
Postat av: Marika

Jag fortsätter att sända dig positiv energi!

Ser fram emot vår nästa "sittning"!

Varma kramar!!!

2010-11-25 @ 20:56:35
Postat av: Johanna

Hittade denna blogg och sänder tankar till dig. Jag har själv lämnat ensam för 12 år och vet att det är tungt man tror faktiskt man inte klarar sig ibland men ändå går det på något märkligt sätt. Imorgon är det 12 år sedan min kära dog och saknaden känns ännu men inte som ett helt öppet sår utan mera som ett ärr...Många styrkekramar till dig!! <3

2010-11-26 @ 20:52:36
Postat av: Malle

fredagskram från mig och lilla R - vi tänker på dig - bara så att du vet!

2010-11-26 @ 21:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0