Din dag

Idag. Din födelsedag och fyra månader sen begravningen. Mycket har hunnit hända. Solens strålar har kallnat. Kylan tränger in i märg och ben. Löven har ramlat av och blommorna vissnat. Chocken har avagit. Det är bara saknaden som består.

Den här dagen har varit din dag, Peter. Ljusen har brunnit hela dagen. Hemma och på din grav. Du har funnits i mina tankar - värmt min själ som en sommarvind. Bilden av dig har följt mig. Dina ögon - blåa som himlen, djupa som havet - har vakat över mig. Inom mig har jag hört ditt klingande skratt, porlande som en otämjd bäck. Känt din andedräkt i mitt hår. Dina händer som smekt min rygg. Och jag har vetat att du finns här. Med mig. Runt mig. När du finns i min tanke, finns du närvarande. Ständigt. Bestående.







Kommentarer
Postat av: M o Z o R

wow, vilen fin och påkostad pjäs han har. Fint med ljung. Kram till dig i sin saknad och sorg såklart....kram

2010-10-19 @ 19:43:32
Postat av: Den Långa Vägen

Ja, han har en jättefin gravsten. All ära åt Karoline för den. Hon hittade naturstenen den är gjord av.

2010-10-19 @ 20:36:47
URL: http://lisenstankar.blogg.se/index.html
Postat av: Malin

Va fint. Jag är säker på att han sitter nånstans där uppe och ler då han ser hur fint ni gjort det för hans skull.



Hoppas du mår bra, Lisen!

Kram.

2010-10-21 @ 00:11:45
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0