Mindre gråt, mera tandagnisslan

Jag var på terapi idag. Kände att jag gick ut därifrån mycket rikare. Förstod saker som jag inte tidigare insett helt. Fick också bekräftat många saker. Terapin är bra för mig.

På kvällen hade jag en lång och mycket givande diskussion med Karoline. Kände att jag lärde känna en helt ny Karoline idag. Ser fram emot att fortsätta diskutera i morgon när hon kommer på besök. Vi ska också gå till graven och tända varsitt ljus.

För övrigt så har gråten avtagit. Trodde i kväll att jag hade haft en "nästan" gråtfri dag. Men glömde att jag suttit en timme på terapi. Men trots det så har det inte varit så mycket gråt ändå - det har skett en tydlig förändring. I stället har jag kännt nånslags irritation och tillbaka hållen ilska. Blev till exempel otroligt irriterad på trafiken - bilister som kör långsamt och täpper till hela flödet. Eller på köer i butiken som gick långsamt. Märkte att jag har väldigt bråttom hela tiden. Undrar vart?


Kommentarer
Postat av: Malin

De gråtfria dagarna kommer och går, man behöver dom!

Känner igen det du skriver om ilska, från ingenstans kan man bli riktigt irriterad på något värdsligt! Antar att det är sorgen som uttrycker sig på ett annant sätt...

Sköt om dig!

2010-09-04 @ 17:24:42
URL: http://www.thomasmalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0