Tre månader

Jag kan fortfarande inte förstå. Varför måste du gå? Varför revs du härifrån när vi hade så mycket kvar framför oss? Vi hade ju bara hunnit börja... Så många planer vi hade kvar. Så många "sen".

Tre månader, Peter - 93 dagar - och varendaste dag har jag saknat dig. Gråtit. Haft ont i själen, varit tom i hjärtat. Tänkt på dig och önskat att det aldrig hänt. Önskat att jag trots allt skulle vakna ur mardrömmen - men jag vaknar inte. För det är min verklighet. Att öppna ögonen på morgonen och inse, att du inte finns bredvid mig. Att förstå att du inte kommer på kvällen - för du kommer aldrig mer. Du är borta. Jag är ensam och du fattas mig.

Sommaren är slut nu, Peter. Fast den aldrig ens började - för mig har det bara varit en lång svart höst. Hur skulle jag kunna se solen när det var du som var min sol - i mitt hjärta. Du, som lyste upp min dag med ditt smittande leende. Vi fick bara en sommar... men solen sken i 1,5 år.

Minns du när du hämtade mig från Ekenäs förra hösten - i september. Efter den underbara sommaren vi haft. Vi hämtade mina saker från Villa Snäcksund och stolen jag fick som minne från "Flickornas Slott"-projektet satte du på taket på bilen och sa "Här ska du sitta hela vägen, för du är min drottning". Och vi skrattade. Sådär djupt-från-magen- skratt som vi brukade. Det är länge sen nu...

Jag saknar dig, Peter.


Drottningens tron


En lycklig Peter vid Raseborgs ruiner 5 juli 2009



Nu åker vi hem... Ramsholmen 13 september 2009




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0