Äntligen

10 dagar bakom och nu börjar friheten hägra. 10 härliga lediga dagar framför mig som kantas av lite annat jobb men det känns bara som fritid. Idag känns det bra. Trots att jag sitter fast i tåget på en station en bit ifrån Helsingfors. Tåget är trasigt och det är ovisst när vi kan fortsätta färden hemåt. Hoppas vi är hemma i tid så jag hinner och rösta.

Ikväll är det presidentval i Finland och det blir valvaka tillsammans med Johan. Jag har varit bombsäker vem jag ska rösta på men så lyssnade jag på en presidentdebatt som fick mig att ändra åsikt. Så valdebatterna har betydelse. Nu är jag bombsäker igen och jag hoppas min röst har betydelse.




En av dessa får min röst idag





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0