Fanny förlamad

Då var vi där igen. Jag har vetat att hon inte mår bra. Jag har sett i hennes ögon att hon har haft ont. Hon har gått lite stelt och ryggen har varit lite extra böjd. Men det brukar komma och gå. Sen brukar det bli bättre igen. Jag har försökt ha henne i varmt. Masserat henne. Gett antiinflammatorisk värkmedicin. Denhär gången vände det inte mot det bättre.

Jag ringde veterinären redan igår. Hade bara egentligen tänkt få värkmedecinreceptet förnyat. Men när jag pratade med personalen ändrade jag mig - av någon konstig anledning. Jag kände att jag i alla fall vill gå och visa upp henne för veterinären. Så jag fick en tid till idag.

Jag vaknade i natt av att hon gnydde. Kollade upp henne och märkte att hon inte kunde svänga sig i sängen. Jag lyfte henne på golvet för att se hur hennes ben bar. Bakbenen bar inte alls. Dom var helt okontrollerbara. Hon drog sig fram på framtassarna, det lilla hon rörde sig. jag visste att nu är det allvarligt.

Veterinären sa att det enda hon kan göra i det här skedet är att ge värkmedicin, b-vitamin och kortison som injektion. Om det inte hjälper måste vi ta kontakt med djursjukhuset Aisti i Vanda för att få henne opererad. Senast jag var till Aisti, för tre år sedan när Fanny fick sitt diskbråck första gången, så sa dom att operation är det sista halmstrået. Så det ser inte bra ut för min älskade lilla Fanny.

Nu är hon ordinerad total vila. Hon får inte röra sig alls. Så nu ligger hon instängd i buren - främst för att få vara ifred för dom andra hundarna. Alla ville ju klämma sig in i Fannys lilla korg nu, när dom känner att hon är sjuk.

Fanny i sin lilla bubbla ser livet rusa förbi

Kommentarer
Postat av: Caroline

Stackars liten :/ hoppas hon blir bättre!

2010-12-02 @ 14:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0