En bättre dag

Hela eftermiddagen var vi på stan med Ellen. Hon var så stolt där hon gick med svansen i vädret. Vi var på torget på kaffe och gick i affärer. Sen var det dags att förbereda sig för personalfest. Jag hade anmält mig men visste inte om jag skulle gå. Bestämde mig slutligen för att våga ta steget ut i det normala livet.

När jag just kommit till festen ringde telefon. En av Peters gamla bekanta ringde. Hon hade skrivit ett mail redan tidigare och lovat höra av sig senare. Nu kom samtalet. Vi pratade säkert en halv timme. En människa jag genast kände att hade något att ge -  någon äkta. Vi ska träffas i veckoslutet. Jag kände att dethär var en människa Peter tyctke om.

Det belv en trevlig personalfest. Trevligt umgänge. Gott smått plock. Bra väder. Jag blev kvar till småtimmarna när jag cyklade hem. Snurrade ofta på halsbandet, men jag vågade ta steget ut i vardagen. och verkligheten..

Älskar dig inte minder i dag för det, Peter...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0