En månad sen begravningen

Älskade Peter!

Idag är det en månad sen vi sa vårt sista farväl till dig. Ibland undrar jag hur jag kan fortsätta att andas, fast livet gör så ont. Att stå vid din kista, Peter - veta att det var det sista jordliga bandet som skulle klippas - var det tyngsta jag någonsin har känt. Ja, lika svårt som att släppa dina händer för sista gången. Du var det bästa som hänt mig, du var min glädje och min stora kärlek. När din kista sänktes ner i jorden tog du med dig min andra halva. Jag kommer aldrig mer att bli hel igen. Min andra halva tillhör dig.

Varje dag undrar jag hur du har det. Undrar hur du har det i den värld där du är nu. Har du hittat svaret? Vet du vad frihet är? Har du funnit den ro du sökte? Jag saknar dig varje dag. Varje timme. Jag saknar våra långa samtal. Alla dina berättelser. Kloka ord. Din röst. Dina ögon - blicken som var så fylld av kärlek. Dina händer - dina underbara, små och mjuka händer. Känslan av samhörighet när din hand sökte min. Ditt leende. JAG SAKANR DIG, MIN KÄRA.

Kvar finns bara det enorma tomrummet efter dig. Saknaden. Jag hade aldrig kunnat ana vilket enormt utrymme du haft i mitt liv - först nu när jag märker tomrummet du lämnat efter dig. Du har fyllt hela mig - min älskade.

Din ring hänger i mitt halsband - det halsband jag fick av dig till julklapp. Dom är alltid nära min hud. När saknaden sköljer över mig håller jag din ring. Sätter den på mitt finger - lyfter den mot mina läppar. Minns du när jag berättade, att när du inte var hos mig så brukar jag snurra på pärlan i halsbandet - liksom ett bönehalsband - men jag snurrar på en pärla och bad "Snart kommer Peter". Du log, tog mig i famnen och sa "Toko tycker vi om".

Jag gör det fortfarande. Snurrar på pärlan. Varje gång saknade kommer över mig. Varje gång sorgen tar över hand. Mina tankar är hos dig. Jag väntar att vi ska ses igen.

Så mycket som blev osagt. Så mycket som blev ogjort. Men så mycket kärlek vi hann dela.


Tack Peter, för tron, hoppet och kärleken - Tack för den finaste tiden i mitt liv.

Jag älskar dig!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0