Förberedelser för bröllop

I morgon skall jag åka till Tammerfors för en heldags bröllopsfotografering. Brudparet skall följas från tidigt på morgonen med alla förberedelser fram till kvällens småtimmar. Det blir en lång och tung dag. Men jag får sällskapa med min vän kameran, så det blir säkert också en bra dag.

Det som blir svårast är att delta i den glädjen som ett bröllop innebär. Jag är glad för brudparets del. Det är vackert att någon hittat den människa man vill dela hela sitt liv med. Men jag saknar min älskade vid min sida. Blir konkret påminnd om verkligheten - igen en gång. 

Jag önskar Peter var med. I fjol var vi tillsammans på ett bröllop jag fotograferade. Han hjälpte till och bar saker, gav sånt jag behövde så jag slapp rusa runt. Han var en toppenassistent. Det var lätt för han visste vad jag tänkte. Vi hade många fina stunder när vi fotograferade. Han var så ivrig att lära och han hade öga för vinklar och ljus. Han har hjälpt mig många gånger. Han tyckte det var skönt att ibland få släppa trådarna och bara följa - inte leda. 

Alltid när vi pratade om framtiden pratade Peter om att han någon gång vill bo i någon liten bergsby eller fiskeby i södra Spanien där stress är ett okänt fenomen. Ofta brukade Peter säga: "Sen Lisen, efter några år så ska du och jag bo i en liten by i Andalusien, dit inga turister hittat. Du bara fotograferar och jag är din assistent och kameracaddy, bär alla dina saker. På kvällarna ska vi sitta i solnedgången och jag ska grilla sardiner åt dig och vi ska njuta av ett glas vin. Toko tycker vi om"

Jag hoppas jag en dag skall hitta Peters paradis.


Det är något mycket speciellt i dessa ögon <3


Peters bild från Andra Sjön i Nykarleby, november 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0