Värdet av vänskap

Idag blev jag oväntat bjuden på en liten semestern-börjar-fest. Kände skuld för att delta i firandet av något roligt. Men tänkte vad Peter hade tänkt. Han hade sagt - klart att du skall gå. Så, efter jobbet gick jag till hundrastgården, tog mina livsviktiga rundor med Ellen, lämnade bilen hemma och cyklade tilllbaka till terassen på jobbet.

Jag har inte cyklat på länge. Kände en förunderlig frihet att åka iväg. Fysiskt känna vinden i håret när jag susade fram. Måste börja cykla mera.

Jag blev bjuden på sallad och grillad korv - och framför allt ett ovärderligt sällskap. Vi satt många timmar och jag måste slutligen bege mig hemåt. Men första gången med ett mycket lättare hjärta. Tänk vilket värde vänksap skänker.

TACK Ghita, Johanna och Christine!!

Johanna, Christine och Ghita på Vbl terassen

Kommentarer
Postat av: Ghita

TACK själv! Otroligt givande kväll. Och solen lyste på oss hela tiden. Spontana sammankomster hör ofta till de bästa. Många sommarkramar till dig (en per minut typ).

2010-07-03 @ 12:06:31
Postat av: Johanna

Tusen tack till dig Lisen! Det var så roligt att du kom. Vi tar det på nytt en annan lika fin kväll!

2010-07-03 @ 14:36:45
URL: http://johannah.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0