Ett ljus för Peter

Midsommarafton och min födelsedag. Varken det ena eller det andra har någon betydelse.

Tankarna går till förra sommaren. Vår sommar i Ekenäs. Husvagnen som skulle bogseras. Yttertältet som skulle monteras - så lätt det var att samarbeta. Sommarnätterna på Villa Snäcksund med nattliga bad. Grillkvällarna nere vid stranden. Morgonmålen med havsutsikt. Utflykterna. Kampingen. Peter som var så glad - solbränd och fin. Inget fattades mig. Det var vår första sommar - och skulle bli vår sista. Det är tur att man inte vet sitt öde. Hur hade jag kunnat känna den glädjen och lyckan om jag vetat...?

Idag är det midsommarafton och jag har firat födelsedagen i stillhet med att tända ett ljus för Peter. Stillsamma tankar vid hans fotografi. Ensam med Ellen. Det är så jag ville ha det. Ensamhet, eftertanke och ro.

Jag saknar dig, Peter.                         


"You are the air I need to breathe
the river of life inside of me
you are the half that made me whole
you are the anchor of my soul

and you are strong when I am weak
you are the words when I can't speak
you never fail to see me through
that's the love I found in you


you are my shelter from the storm
you are the road that leads me home
and baby with you here face to face
Oh I know I've found my place"









Kommentarer
Postat av: Ghita

Grattis lite i efterskott och många varma midsommarkramar till dig.

2010-06-27 @ 00:46:58
Postat av: Lisen

Tack Ghita.

2010-06-28 @ 21:54:50
URL: http://lisenstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0