I mina tankar

Den finns djupt inom mig. Den där välbekanta känslan av en djup och långvarig längtan. Ibland kommer den upp till ytan och jag blir medevetn om hur mycket jag fortfarande saknar honom. Hur stort tomrummet fortfarande är. Ett stort svart hål som ibland gräver sig djupt in i mig och river upp dom gamla såren. Julen närmar sig. Den andra utan honom. Men det känns fortfarande. Mycket. På nåt sätt ensamt. Vämodigt. Men mest av allt tomt. För mitt liv känns fortfarande tomt utan honom. Det var en stor bit av mig och mitt liv han tog med sig. Bitar som var han. Vårt liv. Vi. Det är svårt att ersätta. Är det ens möjligt?

Ibland är saknaden så stark att den dränker mig i tårar. Ibland uttrycker den sig som en omedveten gest, en hand som trvar efter hans ring som fortafarande hänger i mitt halsband. Ibland som snabba, flyktiga tankar som rusar genom min hjärna och väcker minnen. Ser hans leende. Hans ögon,  som såg på mig med kärlek. Känslan av välbehag när jag kände hans hand på min rygg. Ömheten när han tog min hand i sin.

Insikten. Hans frånvaro. Upplevelser jag har kvar som minnen. Men bara som minnen. 

Han fattas mig.


Vi har delat samma minnen
Vi har burit samma längtan
Vi har sett med samma ögon
Vi har trott på samma löften
Vi har stått på samma sida

Och ingenting kan splittra oss
och ingenting kan söndra oss
och ingenting kan slita oss isär
Och ingenting kan få oss att överge varann
Stormar kanske tystar oss
Skuggor kanske slukar oss
Sorger kanske tvingar oss på knä
Men ingenting i världen kan lösa våra band

Ur "Den jag kunde va"/Mikael Wiehe



Kommentarer
Postat av: Leila E

För mig närmar sig den tiden när det ofattbara hände nyårsafton och det känns så fruktansvärt tomt och jag saknar honom så.Julen kommer men jag kan inte känna glädje bara tomhet och så denna saknad som är så påtaglig just vid denna tid som skall vara gemenskap och glädje.Har lyssnat på denna fina sång som också fick följa min älskling på den sista färden och som han tyckte så mycket om.Den säger allt som jag också vill säga.Sorgen är kärlekens pris.

2011-12-11 @ 15:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0