Jag drömmer om en jul hemma...

Jag får vara hemma över julen och jag är överlycklig. Ännu för ett par dagar sedan var det öppet om ansökan gått genom, men tack vare min arbetskompis som lovat ställa upp, så har min ledighet beviljats. Tack, tack, tack!!! Då blir det julpynt, julmat, julsånger och lite klappar i alla fall. Och jag får vara tillsammans med min dotter. Bästa julpresenten jag kunde tänka mig. Nu är det bara att hålla tummarna att det är snö på marken på julafton.

Jag har funderat mycket på framtiden den senaste tiden. Vad vill jag? Vart är jag på väg? Vad är jag beredd att offra för att komma dit jag vill? Jag träffade Anu för ett tag sedan och hon såg stora förändringar i mitt liv. Det är bara mig det är fast i om dessa förändringar kommer att förverkligas. Det är jag som måste ta beslut. Jag som måste våga. Bara jag tar steget så kommer det att betala sig. Men hur vågar jag?

Kommentarer
Postat av: Marika

Så roligt att du känner så inför julen i år!

Jag har tänkt på dej så många gånger den senaste tiden och hoppas att vi snart kan ses igen!

2011-12-14 @ 21:13:54
URL: http://fiskensvea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0