Storm

Det varnades om stormbyar, upp till 30 sukundmeter i våra knutar, och jag förberedde mig på det värsta. Vaknade på natten av att stormen trummade på vårt plåttak och ven i knutarna. Det är länge sen jag känt obehag för stormen, men i natt kändes det lite obehagligt. Tyckte att det var otroligt skönt att inte behöva vara på sjön i det här vädret.

När det ljusnade till hade stormen avtagit i styrka. Fortfarande blåste det upp vindbyar som fick träden att nästan böja sig raklånga. Men det kändes inte alls lika skrämmande som på natten.

Ida och jag tog våra kameror och Ellen med oss och for ut för att fånga några vindar. Ellen påpälsad i sin röda fleecedräkt. Hon såg så komisk ut där hon trippade på och for runt som ett yrväder. Men hon höll sig nära oss hela tiden, trots att det var mycket folk ute. Skön avslutning på en lugn och fridfull jul.











Jag och Ellen fotade av Ida

Kommentarer
Postat av: Annelie

Så skrämmande men ack så fina bilder. Jag har länge tänkt köpa mig en "riktig" kamera, men jag vet inte riktigt vilken. Har du någon tips?

Är ju ingen van fotograf men du vet så där på amatörsnivå?

Kram på dig

2011-12-27 @ 14:32:34
URL: http://www.legoblomma.blogspot.com
Postat av: Den Långa Vägen

Jag köpte en Canon Eos 1000D åt min dotter. Idag heter motsvarande 1100D. Den är en prisvärd kamera som man gott och väl kan börja med som nybörjare i systemkamerornas värld. För att få dom bästa bilderna rekommenderar jag att skaffa ett allround objektiv. Det som brukar komma med kameran är ganska snävt. Till exempel Sigma 18-200, 3,5-6,3 OS DC skulle jag rekommendera. Du fångar både på bredden och på längden och man slipper att hela tiden byta objektiv.



Hör gärna av dig om du behöver hjälp. Ställer gärna upp med råd om jag kan.

2011-12-27 @ 23:49:51
URL: http://lisenstankar.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0