Tillsammans mot ett nytt år

Mitt år slutar likadant som det började. I arbetets tecken på Östersjöns böljande hav. Den här gången i sällskap av Ellen och Fanny, som fick komma med matte på jobb. Dom är gamla sjöbusar båda två. Lyckan visste inga gränser när dom insåg att dom skulle få följa med. Det blev glädjesprång och vilda jakter i korridoren innan dom hade tid att installera sig i min hytt. Sen var det min koj som gällde.

Agnes och Wilma fick åka till syrran i Oravais. Där väntade en hög med ivriga barn att få sköta om tjejerna. Dom kom tydligt i goda händer och avklädande och påklädande övades flitigt. Lite frågande såg tjejerna ut när vi andra åkte hem, men dom brukar inte ha svårt att acklimatisera sig.

Det har varit ett händelserikt år. Jag har fått min examen. Jag har flyttat och hittat min plats i min nya hemstad. Jag har träffat nya, fina männsikor. Rest. Fått min dotter nära mig fysiskt igen, när hon började studera. Äntligen har jag börjat känna att allt kommer att ordna sig. Alla bitar har inte ännu fallit på plats. Mitt hjärta har ännu inte återhämtat sig från förlusten och min själ saknar sin tvilling. Men jag har kommit en lång bit på väg.

Det har varit ett ganska bra år - trots allt.



Kommentarer
Postat av: Malle o lilla R

Gott nytt och stor kram

2011-12-31 @ 20:04:08
Postat av: ilse

Gott Nytt År Lisen!

Det blev en virtuell nyårshälsning i år, och inte live som förra året :)

Kram och i hopp om ett ännu bättre år 2012!

2012-01-01 @ 00:45:29
URL: http://ilzuliza.blogspot.com/
Postat av: Leila

Gott nytt år Lisen!



Tack för din blogg som har hjälpt mig genom ett helt år.



Nyårskramar till dig

2012-01-01 @ 16:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0