Jag är en stolt mor

Hon har klarat sig genom grundskolan och gymnasiet med bravur. I går fick hon studenten. Med fina betyg och stipendie som plåster på såren för allt hon kämpat för. Med den vita mössan som ett tecken på kunskap och att en deletapp är nådd.

Nu står hon här med hela livet framför sig. Fri att göra vad hon vill. Fri att kasta sig ut i en värld full av möjligheter men också fallgropar. Och jag tror på henne. Jag liter på henne. Hon är min älskade dotter och jag är stolt att få vara hennes mor.

Försök att ta tillvara
allt gott som livet ger.
Se det stora i det lilla
så kan guldkornen bli fler.

Ge dig tid att reflektera
en stund i lugn och ro.
Låt sanningen bli vetskap
men släpp även fram din tro.

Och när du möter mörker
och livets tvära kast
– känn då hur livet rör sig
och ljuset får kontrast.

Känn att du får styrka
av allt som gör dig svag
– att där finns nåt att lära
av allt som sker var dag.

Siv Andersson







Kommentarer
Postat av: Leila E

Så vackra ord och så fina bilder måtte det gå er väl i livet i fortsättningen.



Leila

2011-06-06 @ 10:33:49
Postat av: Malle o lilla R

ååååååå fina ni!!!!!!! grattis till er bägge :))

2011-06-06 @ 21:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0