Nyckeln till frihet?

Idag för ett år sedan satt vi på flyget till Riga. Det var tidig väckning och morgonflyg. I Riga var det solsken och likadant vårväder vi haft idag. Aldrig kunde jag ana att det var vår sista resa. Aldrig kunde jag ana att vi bara hade några veckor kvar... 

Idag, precis ett år senare, hämtade jag nycklarna till min nya lägenhet. Med en vämodsfylld ångestkänsla stod jag i den toma lägenheten och undrade - var det nyckeln till friheten? Är det nu det svänger? Nu, när jag tar steget ut ur en förgången tid. Jag vet inte. Kanske är det mera en ny början än en fortsättning på det gamla - trots allt. Samtidigt som cirkeln håller på att sluta sig. Det var här jag var när det hände - nu är jag tillbaka ett år senare. Året med alla årstiderna har snart passerat. Det är ju då det ska bli lättare att leva. Men blir det så?

Samtidigt som jag känner den konstiga ångesten inför förändringarna så känner jag också entusiasm inför det nya. Redan den lilla känslan av en liten, liten spänning över det nya får mig att ibland glömma att DAGEN närmar sig. Jag vill hålla kvar den känslan. Känna den lilla glada känslan inom mig. Samma känsla jag fick när jag åkte med min kära bror för att hämta möbler från Tammerfosrs. Eller när jag såg alla möblerna inne i min lägenhet. Fast allt står hullerombuller så kan jag se att det ska bli mitt hem.

M-I-T-T  H-E-M!

Kommentarer
Postat av: Leila E

Jag önskar dig verkligen lycka till på din nya väg i livet.Jag tror att det kommeratt gå bra för dig trots det trauma du gått igenom.Din blogg har hjälpt mig och gör det fortfarande för det är till den jag återvänder när livet känns svårt att leva det är där jag hämtar tröst.



Kram/Leila

2011-05-12 @ 09:55:35
Postat av: Malle o lilla R

Jag håller tummarna, det blir nog bra det här Lisen <3

2011-05-14 @ 19:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0