Höststädning av graven

Det var dags att göra graven klar för vintern. Rensa bort de utblommade krysantemerna och lägga nya färska blommor som skall hålla till vintern. Kratta bort löven som samlats runt de gamla blommorna och tvätta bort myllan som samlats runt gravstenen. Tända tre ljus. Lägga ner födelsedags rosor. Att en liten stund få stilla mig vid hans grav. I tysthet.

Trots duggregnet var det skönt att pyssla vid graven. Det är så sällan jag har möjlighet att åka dit nu förtiden. Alltför sällan. Det känns sorgligt. Egentligen det enda jag saknar sedan jag fyttade. Stunderna vid graven. Tystnaden. Pysslandet. Fortfarande viktiga stunder i mitt sorgearbete.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0