Tillbaka till vintertid

Vilket fantastiskt väder. Solen har värmt som en sämre sommardag. Ganska otroligt med tanke på att det nästan är november. I fjol vid samma tid hade den första snön kommit. Fast den blev ju inte kvar som tur var. Vintern blev ju lång ändå.

Solen har fått mitt humör att stiga. Även om jag inte tagit tillvara solen på bästa sätt så har känslan av möjligheten fått en sommarkänsla att sprida sig inom mig. Den ska jag ta vara på. Kanske man orkar ta emot den långa vintern då. Önskar man kunde spara dessa dagar på lager för att ta fram när det är riktigt mörkt, kallt och tungt.

I natt återgår vi till vintertid. Eller normaltid. För många svårt att komma ihåg åt vilket håll klockan skall vridas. Jag hade samma problem - år efter år. Varje gång tänkte jag - nästa år kommer jag ihåg det. Men ack nej. Tills jag fick det tips som har gjort det jätte lätt att minnas. Klockan vrids alltid mot sommaren. Med andra ord, på våren mot sommaren - framåt. På hösten mot sommaren - bakåt.

Så bästa ni. Kom ihåg att vrida era klockor bakåt inatt.



Kommentarer
Postat av: Leila E

Javisst har det varit en underbar höstdag och i ljuset blir det plötsligt lättare att leva.



Leila

2011-10-29 @ 19:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0