Den osynliga handen

Det finns två händer.

En verklig hand som ibland trevar efter min. En hand lika liten som hans.
Lika varm och lika trygg.

Det finns en osynlig hand som finns men inte finns.

Den osynliga handen ligger ännu kvar i min hand, den har ännu inte släppt taget. Ibland drar den mig bort från allt och alla. Håller mig kvar i min sorgkammare av minnen och längtan. Bygger murar runt min själ som jag själv har försökt att riva. Men det är en hand jag älskar - fortfarande.

Och i skuggan av vänskapen gömmer sig min trasiga själ för kärleken. Det är så lätt att leva i vänskapens namn. För jag är inte helt färdig ännu att helt släppa taget om den osynliga handen. Att helt låta livet föra mig mot den väg jag ändå strävar mot. Som jag redan kan se och förnimma. Som jag trots allt tror på.

Nej, jag är inte helt färdig ännu. Men jag är på väg.

Så jag tar mina små varsamma steg och håller den osynliga handen i min. Tills jag kan stå på egna ben igen. Tills jag kan ta den verkliga handen och hålla den med samma kärlek som jag ännu håller den osynliga.

Tid.



Kan du se mig ifrån himlen
när du talar till mig om natten ?
Låt mig börja om på nytt igen...
Kan du se mig ifrån himlen?


Kan du se mig ~ Patrik Isaksson




Kommentarer
Postat av: ilse

Kram Lisen!

Är så glad över att du snart kommer hit på jobb igen!! :)



/Ilse

2011-09-13 @ 16:02:28
URL: http://ilzuliza.blogspot.com/
Postat av: Malle o lilla R

Gaaaaaaaaaah, träffar alla nya? Jag vill också...vara på väg....hurra för det förresten...att du är på väg och har en annan hand som väntar. Det är du så väl väl värd....vänskap är fint och kan det bli mer är det underbart.....vackra du...krama FAWE-arna från mig :))

2011-09-16 @ 21:54:07
Postat av: Annelie

vackraste Lisen.. Låt det ta den tid det tar. En dag står du där med den verkliga handen i din. Är så glad att du har kommit så lågnt att du vågar försöka. Vågat gå några steg ut i den vida världen. Önskar jag hade ditt mod =) Många många kramar

2011-09-19 @ 11:51:44
URL: http://annisund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0