Till en vän

Jag är priviligerad att ha haft och får ha människor runt omkring mig som gör att jag mår bra. Och jag är glad att ha lärt mig att gallra bort dom som mörkar min själ. Lyckligt lottad för att, utan att behövt söka, har hittat de människor som är ämnade att finnas i mitt liv - på ett eller annat sätt.

Till min fina vän Johan!

tack för att du finns och sprider glädje i min dag
tack för din förståelse för att det tar tid för sår att läka
tack för den otroliga respekt du visar för min integritet, och för mig som person
tack för att du tillåter mig att sörja och ändå finns vid min sida
tack för att du förstår att det tar tid att riva murarna
tack för att du tillåter mig prata om Peter när jag känner det behovet
tack för den kravlösa tillvaron där tiden ses som oändlig, där brådska är ett okänt begrepp.
tack för din lyhördhet för vad jag klarar av
tack för allt du ger bara genom att vara den du är

Jag är glad för att jag får vara just din vän.



Kommentarer
Postat av: Leila E

Fin livsvisdom det där så sann och ändå så svår att följa.Var hittar du alla bra citat och verser så bra.



Leila

2011-09-02 @ 17:01:24
Postat av: Annelie

Så fint!!

2011-09-02 @ 20:44:37
URL: http://legoblomma.blogspot.com
Postat av: Malin och Herman

Är glad för din skull!

De människor som finns vid vår sida har ett tålamod av stål :) Vi kommer alltid att vara präglade, alltid att behöva prata om det vi varit med om... Vi behöver människor som förstår men som också får oss att leva igen, får oss att glömma för en stund och som får oss att känna hopp!!

Kram från mig!

2011-09-02 @ 21:18:24
Postat av: Ilse

Med ett enda ord:

Vackert!

2011-09-02 @ 21:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0