Det tar sig

För en vecka sen började vi på agility med Agnes och Wilma. Agnes var rätt duktig, vilket jag väntat, men hade inte så långt tålamod. När det inte var kul längre så då var det kört. Då satte hon den ointresserade minen på och struntade blankt i vad jag bad henne om. Inte ens hundgodis lockade.

Wilma däremot visade en riktig show. Kanske inte en sån show jag hade önskat, men kommer inte ihåg när jag skrattat så mycket. Wilma älskar att hoppa men är väldigt osäker. När hon hoppat över ett hinder eller sprungit genom tunneln och fått sin godis, så sprang hon med full fart ut från banan. Korsade ett hinder vägen så tog hon ett högt språng över det. Men ut från banan skulle hon. Så halva tiden gick åt att söka henne ute i hallen, en bråkdel inne på agilitybanan.

Idag, när vi testade på nytt, så gick det mycket bättre. Båda gjorde bra ifrån sig, och speciellt Wilma var jätte duktig och både hoppade högt över hindren och sprang frivilligt genom tunneln - utan att rymma en enda gång. Tidigare var jag säker på att det är Agnes som blir stjärnan men nu är jag tveksam. Wilma var så pass duktig idag att jag misstänker att det är hon som tar hem spelet. Men det spelar inte så stor roll. Huvudsaken att vi har en hobby med hundarna och dom kommer ut och träffar andra hundar, samtidigt som dom får använda hjärnan lite.

Här följer en kavalkad på Wilmas utveckling. Första veckan och andra veckan agility. Duktig tjej!

Här är en vecka senare


Kommentarer
Postat av: Marika

Jag blir så glad när det tar sig för dej! Och så får jag ju riktigt "dryft" efter hundarna när jag ser dem! =)

2012-03-13 @ 14:06:14
URL: http://fiskensvea.blogspot.com
Postat av: Malle o lilla R

Härliga bilder, vilket drag ;)

2012-03-14 @ 21:49:25
Postat av: ilse

Haha, vad Wilma ser glad & ambitiös ut!! :)

2012-03-15 @ 03:00:51
URL: http://ilzuliza.blogspot.com
Postat av: Leila

Så fina hundar och så lyckliga dom ser ut.

2012-03-15 @ 23:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0