Ett år av förändring

I dag är det ett år sedan jag sov i min nya lägenhet för första gången. Den första dagen av mitt nya liv i min nya stad. Ensam men ändå stark. Sorgsen men ändå framåtsträvande. Det var första dagen på en förändring jag då ännu inte förstod skulle bli så stor.

Att flytta innebar att släppa taget om det gamla. Släppa taget om "våra stunder" och "våra platser". Tvingas lämna det trygga och invanda bakom sig och segla ut på okända vatten. Byggde min egen framtid. Vika av från de invanda och kända stigarna och i stället vika av mot nya mål.

Det gjorde ont, men det gjorde mera gott. Det tog mig många steg framåt och för varje steg lämnade jag någonting bakom mig. Jag lärde mig att leva i min värld - i nuet. Inte i det förgångna och i minnenas värld. För knappt inget påminde mig om det förflutna. Det nya gömde det gamla under sig. Precis så som det ska vara.

Idag kände jag samma känsla som jag kände den dagen jag första gången såg mitt nya hem vara inflyttningsklart. Tillfredsställelse. Glädje. Lättnad. För jag älskar mitt hem och det är här jag vill vara. Jag och hundarna. Tillsammans.





Mitt liv - jag och hundarna ♥


Kommentarer
Postat av: Marika

Du och hundarna har ett fridfullt och harmoniskt hem, klart ni trivs!

2012-05-16 @ 22:33:10
URL: http://fiskensvea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0